ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
για τα δράση διαδικτυακών μαθημάτων που υλοποίησε
το eTwinning κατά το σχολικό έτος 2019-2020
το eTwinning κατά το σχολικό έτος 2019-2020
Δράση Διαδικτυακών Μαθημάτων
«Παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0, της εκπαιδευτικής ρομποτικής και των κινητών συσκευών για την υλοποίηση συνεργατικών δραστηριοτήτων σε έργα eTwinning και η ενσωμάτωσή τους στη διδασκαλία μαθημάτων»
Η Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning στην Ελλάδα, σε συνεργασία Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning Κύπρου και με τους φορείς:
1. Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, ITYE Διόφαντος
2. Πανεπιστήμιο Αιγαίου
3. ΕΕΛ/ΛΑΚ
4. Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών
5. Ελληνική Ένωση για την Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση
6. Εργαστήριο Προηγμένων Μαθησιακών Τεχνολογιών στη Δια Βίου και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση [Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α], Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε, Πανεπιστήμιο Κρήτης
7. Εργαστήριο προηγμένων εφαρμογών κινητών συσκευών και εκπαιδευτικών εφαρμογών, ΑΕΤΜΑ, ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης
8. Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (ΕΔΙΦΕΤ) ΑΠΘ
στο πλαίσιο της επαγγελματικής βελτίωσης των eTwinners, υλοποιούν κατά το σχολικό έτος 2019-2020 τα παρακάτω διαδικτυακά μαθήματα (online lessons):
1. Πλατφόρμες ηλεκτρονικής μάθησης - Εργαλεία παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού - Εργαλεία επικοινωνίας
2. Εργαλεία επεξεργασίας πολυμέσων - Εργαλεία παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού
3. Εργαλεία δημιουργίας ιστοτόπων - Συνεργατικά και υποστηρικτικά εργαλεία
4. Διαδικτυακές εκπαιδευτικές κοινότητες και αξιοποίηση μαθησιακών αντικειμένων
5. Δημιουργικό και ασφαλές διαδίκτυο - Αξιολόγηση και ανάπτυξη κριτικής σκέψης για το ψηφιακό περιεχόμενο
6. Προγραμματισμός Scratch και Εκπαιδευτική Ρομποτική
7. Εκπαιδευτική ρομποτική με το Thymio
8. Εκπαιδευτική ρομποτική με το Arduino
9. Εκπαιδευτική ρομποτική με το Raspberry
10. Αξιοποίηση των κινητών συσκευών (Tablet και smartphone) στην διδασκαλία μαθημάτων
11. Επιμόρφωση επιμορφωτών από απόσταση
Οργάνωση
Τα διαδικτυακά μαθήματα έχουν ως αντικείμενο την παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0, της εκπαιδευτικής ρομποτικής και των κινητών συσκευών για την υλοποίηση συνεργατικών δραστηριοτήτων σε έργα eTwinning και την ενσωμάτωσή τους στη διδασκαλία των μαθημάτων. Τα εργαλεία και οι υπηρεσίες που παρουσιάζονται στα σεμινάρια είναι είτε ελεύθερο λογισμικό είτε διατίθενται δωρεάν.
Κάθε εκπαιδευτικός κύκλος έχει διάρκεια περίπου 120 ωρών (6 μήνες). Τα διαδικτυακά σεμινάρια ξεκίνησαν τον Οκτώβριο 2019 και θα διαρκέσουν μέχρι και τον Μάιο 2020. Στα παραπάνω σεμινάρια είχαμε 6.653 εγγραφές, από εκπαιδευτικούς eTwinners και λειτουργούν συνολικά 303 ηλεκτρονικές τάξεις με 377 επιμορφωτές/συντονιστές.
Οι εκπαιδευόμενοι έχουν πρόσβαση στο υλικό των σεμιναρίων μέσω της πλατφόρμας ηλεκτρονικής μάθησης Moodle, ενώ υπάρχει υποστήριξη των συμμετεχόντων μέσω της Κοινότητας της Πρακτικής των εκπαιδευτικών του eTwinning, που έχει δημιουργηθεί με τη χρήση εργαλείων όπως forum, chat, email και τηλεδιάσκεψη.
Όλοι οι εμπλεκόμενοι συμμετέχουν εθελοντικά και τα σεμινάρια είναι δωρεάν για τους επιμορφούμενους. Η ομάδα υποστήριξης του σεμιναρίου συγγράφει, αναρτά, διορθώνει και επικαιροποιεί το υλικό. Επίσης δημιούργησε και συντονίζει τις ηλεκτρονικές τάξεις και επιλύει προβλήματα των επιμορφούμενων. Παράλληλα, η ομάδα εκπαιδευτών - βαθμολογητών, αποτελείται από 377 εκπαιδευτικούς, που εμψυχώνει τους επιμορφούμενους και βαθμολογεί τις δραστηριότητες.
Κάθε εβδομάδα «ανεβαίνει» το υλικό μιας καινούργιας διδακτικής ενότητας και απαιτούνται από τους συμμετέχοντες η υποβολή δραστηριοτήτων σχετικών με την αντίστοιχη ενότητα. Η ύλη των διαδικτυακών μαθημάτων συνδιαμορφώνεται από όλη την κοινότητα μέσα από τη συμπλήρωση ερωτηματολογίων. Ως εκπαιδευτές συμμετέχουν οι παλαιότεροι εκπαιδευόμενοι.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση κάθε διαδικτυακού μαθήματος, η οποία συνίσταται στην επιτυχή υποβολή του 70% των εργασιών, κάθε εκπαιδευόμενος μπορεί να «κατεβάσει» τη βεβαίωση παρακολούθησής του από την πλατφόρμα τηλεεκπαίδευσης.
Το εκπαιδευτικό υλικό παραμένει μόνιμα διαθέσιμο για όλους τους εκπαιδευόμενους.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου