Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η συνάντηση με τον «Άλλο»:Η αντιμετώπιση της διαφορετικότητας (Βιωματικό εργαστήριο)

 


Στιγμιότυπα από την 5η Πανελλήνια Συνάντηση Θεολόγων που διοργάνωσε ο Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος "Καιρός".

Στη Συνάντηση αυτή είχα τη χαρά μαζί με τον αγαπητό φίλο και συνάδελφο Χρήστο Φραδέλλο να οργανώσουμε το βιωματικό εργαστήριο με τίτλο "Η συνάντηση με τον «Άλλο»: Η αντιμετώπιση της διαφορετικότητας ".
Το εργαστήριο σχεδιάστηκε σε συνεργασία με τους κα Βάσω Γώγου και κ. Απόστολο Μπάρλο, μέλη της Παιδαγωγικής Ομάδας της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών Βόλου.
Στο βιωματικό εργαστήριο αξιοποίηθηκε διδακτικό υλικό από το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα EDUC8 για τη συμβολή των θρησκειών στην ανάσχεση της βίας.
Το διδακτικό υλικό του προγράμματος θα κυκλοφορήσει σύντομα σε βιβλίο εμπλουτισμένο και στην ελληνική γλώσσα από την Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών Βόλου.
Ιδιαίτερη χαρά μας πρόσφερε η συμμετοχή, η συνάντηση και η γόνιμη ανταλλαγή απόψεων με συναδέλφισσες και συναδέλφους από όλη την Ελλάδα!
Θερμές ευχαριστίες οφείλονται σε όσες και όσους συμμετείχαν στο βιωματικό εργαστήριο για τη συνεργασία τους, την αλληλεπίδραση και τον δυναμικό αναστοχασμό!
Ανάλογες ευχαριστίες οφείλονται και για τις φωτογραφίες στην Αθηνά Φλώρου και Βαλίλα Γιαννουτάκη.





Περιγραφή βιωματικού εργαστηρίου

Η συνύπαρξη ανθρώπων διαφορετικής θρησκευτικής πίστης στον ίδιο τόπο δεν αποτελεί καινούριο φαινόμενο. Η συνύπαρξη αυτή πολλές φορές δοκιμάζεται και οδηγεί σε μίσος και καχποψία. Η σύγχρονη Θρησκευτική Εκπαίδευση έχει το χρέος να αναδείξει τις θέσεις της Ορθόδοξης Εκκλησίας για την ειρηνική συνύπαρξη με τις ετερότητες.

Στο πλαίσιο αυτό οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες στο εργαστήριο θα μπορούν:

·         να αξιοποιούν τη θεολογία της Ορθόδοξης χριστιανικής διδασκαλίας για τις ετερότητες και την αντιμετώπιση της βίας και του φονταμενταλισμού στη διδακτική πράξη,

·         να αναγνωρίζουν τις βασικές αρχές σχεδιασμού ενός μαθήματος διδασκαλίας με βάση τις θέσεις της Ορθόδοξης θεολογίας για τον διαθρησκειακό διάλογο της κοινότητας,

·         να εξοικειωθούν με τεχνικές διδασκαλίας και περιεχόμενα από τον Ορθόδοξη θεολογία και που ευαισθητοποιούν σε ζητήματα όπως η περιθωριοποίηση και απόρριψη του άλλου και αναδεικνύουν την προσωπική ευθύνη απέναντι σε θέματα ετερότητας στην καθημερινή τους πρακτική.

 
















Σχόλια

  1. Μπράβο Νικόλα! Χαίρομαι να βλέπω τέτοιες εικόνες. Καλή σχολική χρονιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ, Θανάση! Καλή σχολική/ακαδημαϊκή χρονιά και σε σένα!

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θρησκευτικά Γ΄ Γυμνασίου - Φάκελος μαθήματος

Στη σελίδα "Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία" αναρτήθηκε ο φάκελος μαθήματος του Μαθήματος των Θρησκευτικών της Γ΄  Γυμνασίου για το σχολικό έτος 2017-18. Για να δείτε κατευθείαν το φάκελο μαθήματος  ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ Για να δείτε το παλιότερο και το νέο υλικό πατήστε  ΕΔΩ

"Ο Χριστός έρχεται , όταν του μοιάσουμε [...] Πάρε τον παράδεισό μου και δος μου την κόλασή σου” - Α2

                                                  Οι μαθητές/μαθήτριες του 1ου Πρότυπου Λυκείου Θεσσαλονίκης "Μανόλης Ανδρόνικος" εμπνεύσθηκαν από το κείμενο του π. Χαράλαμπου Παπαδόπουλου (γνωστού και ως π. Λίβυου) και ειδικά από το απόσπασμα: "Ο Χριστός έρχεται , όταν του μοιάσουμε [...] Πάρε τον παράδεισό μου και δος μου την κόλασή σου" και δημιούργησαν ένα δικό τους έργο ζωγραφικής, διήγημα, ποίημα, δοκίμιο. Αρκεί να τα παρατηρήσει - διαβάσει κανείς για να κατανοήσει τον τρόπο με τον οποίο η θεολογία συγκινεί και εκφράζεται με δημιουργικούς τρόπους.

Φάκελοι μαθήματος για τα Θρησκευτικά Γυμνασίου - Λυκείου

Στη σελίδα "Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία" αναρτήθηκαν οι φάκελοι μαθήματος του Μαθήματος των Θρησκευτικών και για τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου για το σχολικό έτος 2017-18. Για να δείτε το φάκελο μαθήματος πατήστε στον τίτλο της κάθε τάξης Α΄ Γυμνασίου Β΄ Γυμνασίου Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Λυκείου Β΄ Λυκείου Γ΄ Λυκείου