Ευχές Πάσχα - 2025


Χριστός Ανέστη ! 
Krishti u Ngjall!

 Christ is risen!  Le Christ estressuscité ! أالمَسيحْ قامْ !

ქრისტე აღსდგა המשיח  קם לתחייה!  Christus resurrectus est !


Христос Воскресе!  Hristos a-înviat!  

Christusist auferstanden! 

Hristosváskrse! Chrystus zmartwychwstal! Christusis opgestaan!

Cristo è risuscitato ! Cristoressuscitou!




    «Ζώ με πασχαλινή πνοή σημαίνει;. Εμπιστεύομαι απολύτως σ’ Αυτόν, που έγινε άνθρωπος, τον Υιό του Θεού […] 2. Όποιος ζεί με πασχαλινή πνοή δονείται από πίστη στη ζωή […] 3. Όποιος ζεί με πασχαλινή πνοή ακτινοβολεί μια γενναία αγάπη […] Το ουσιαστικό δεν είναι να μάθουμε περί Χριστού, αλλά να γνωρίσουμε τον ίδιο τον Χριστό, συμμετέχοντας στη σταυροαναστάσιμη αγάπη Του∙ να τον προσεγγίζουμε κάθε μέρα περισσότερο και να μπορούμε ατενίζοντας το πρόσωπό Του να αναφωνούμε, όπως ο Θωμάς, ‘ο Κύριος μου και ο Θεός μου’». Δημοσίευση της Εγκυκλίου του Πάσχα του Αρχιεπισκόπου Τιράνων, με τον παραπάνω τίτλο για τις ανάγκες του περιοδικού. Εκτός από το χριστολογικό μήνυμα της μαρτυρίας, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο παραλληλισμός της Σταύρωσης και της Ανάστασης του Κυρίου, με τον διωγμό (σταύρωση) και την ελεύθερη πλέον λατρεία (ανάσταση) της Εκκλησίας της Αλβανίας: «Η Ανάσταση αποτελεί τη σφραγίδα που μας βεβαιώνει ποιος είναι αληθινά ο Ιησούς Χριστός […] Και εδώ στην Αλβανία, ύστερα από μια φρικτή περίοδο σκληρού διωγμού, όπου το αθεϊστικό κράτος με πονηρία και με πάθος σταύρωσε την ελπίδα στον Θεό και τον Θεάνθρωπο και αγωνίσθηκε παράφορα να την εξαφανίσει για πάντα, η πίστη ανέστη και πάλι λαμπροφόρα».

Αρχιεπισκόπου Αλβανίας Αναστασίου, «Πασχαλινό μήνυμα από την Αλβανία», Πάντα τα Έθνη, τεύχ. 46, σελ. 35-36.

 

«Η σταυρική Του θυσία αποτέλεσε το παράδειγμα του τρόπου ζωής των μαθητών Του. Με την Ανάστασή Του και την αδιαμφισβήτητη εξουσία Του ο Κύριος παραδίδει την εντολή στους μαθητές να ξεκινήσουν τη μαρτυρία στην οικουμένη.  [...] Οι μαθητές, βιώνοντας την εμπειρία του σωτηριώδους έργου του Χριστού, καλούν όλους τους ανθρώπους να ενωθούν στο Μυστικό Σώμα του Κυρίου, την Εκκλησία, στην οποία ο Χριστός είναι η κεφαλή και μέλη του σώματός Του όλοι οι χριστιανο.  Η ανάσταση του Χριστού εκφράζει τον ακρογωνιαίο λίθο της Εκκλησίας και συγχρόνως το ιεραποστολικό θεμέλιο. 

Σε τούτα τα πλαίσια ο Χριστός ονομάζεται νέος Αδάμ. Οι απόστολοι είναι αυτόπτες και αυτήκοοι μάρτυρες του ιστορικού Ιησού, του θεανθρώπινου προσώπου του και ότι ο Ιησούς είναι ο Υιός του Αληθινού Θεού. Η μαρτυρία αυτή αποτέλεσε την ουσία του θεολογικού κηρύγματός τους, όπως μεταδόθηκε από τον Ιωάννη τον Θεολόγο: «Καὶ ἡμεῖς τεθεάμεθα καὶ μαρτυροῦμεν ὅτι ὁ πατὴρ ἀπέσταλκε τὸν υἱὸν σωτῆρα τοῦ κόσμου" (Ν. Τσιρέβελου, Η ορθόδοξη  μαρτυρία κατά τη μεταπολεμική περίοδο. Ο ρόλος των ιεραποστολικών περιοδικών Πορευθέντες και Πάντα τα Έθνη στη μετάδοση του μηνύματος. εκδ. Αρμός, Αθήνα, 2023, σελ. 190).



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

1.1 Ο άνθρωπος ζει με τον Θεό - Α΄ Λυκείου

1.2 Η πίστη στον Τριαδικό Θεό - Α΄ Λυκείου

"Ο Χριστός έρχεται , όταν του μοιάσουμε [...] Πάρε τον παράδεισό μου και δος μου την κόλασή σου” - Α2