Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Κοινωνικο-ιστορική ανάλυση και διαπολιτισμική θρησκευτική εκπαίδευση στο σύγχρονο σχολείο. Ο ρόλος της Κοινωνιολογίας της Θρησκείας

 


Δημοσιεύτηκε το νέο τεύχος της διεθνούς περιοδικής έκδοσης παιδαγωγικών προβληματισμών "Παιδαγωγικά Ρεύματα στο Αιγαίο" με κεντρικό θέμα τον Άλλο, τις ταυτότητες και ευρύτερα τις "παρεμβάσεις σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα με γλωσσική και πολιτισμική ετερογένεια". Ένα ζήτημα που αφορά ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα.

Σε αυτό το τεύχος (τμ. 13 Αρ. 1 (2024) δημοσιεύεται σε συνεργασία με τον Καθηγητή και Πρόεδρο του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Αιγαίου κ. Πολύκαρπο Καραμούζη, το άρθρο "Κοινωνικο-ιστορική ανάλυση και διαπολιτισμική θρησκευτική εκπαίδευση στο σύγχρονο σχολείο. Ο ρόλος της Κοινωνιολογίας της Θρησκείας".
Στον ακόλουθο σύνδεσμο μπορείτε να διαβάσετε το κείμενο:
Ακολουθεί η περίληψη:
"Το Μάθημα των Θρησκευτικών έχει μια μακρά πορεία από τον 19ο αιώνα και βασίσθηκε σε συγκεκριμένες θεολογικές ερμηνευτικές κατασκευές άμεσα συνδεδεμένες με την επικρατούσα θρησκεία και τον ομολογιακό ή κατηχητικό χαρακτήρα. Σήμερα η διερεύνηση της κοινωνικής κατασκευής της πραγματικότητας απαιτεί να αναδειχθεί με ποιον τρόπο οι θρησκευτικές κατασκευές μπορούν να λειτουργήσουν σε ένα νέο αναπλαισιωμένο ερμηνευτικό και λειτουργικό κοινωνικά σχήμα και πως μπορεί αυτό να γίνει κατανοητό μέσα από την εκπαίδευση. Βασικός σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει την αξιοποίηση των εργαλείων της κοινωνικο-ιστορικής ανάλυσης στην εκπόνηση των Προγραμμάτων Σπουδών Θρησκευτικής Εκπαίδευσης με βάση τις ανάγκες της σύγχρονης πλουραλιστικής κοινωνίας. Η έμφαση δίδεται στη σύνδεση των επιδιώξεων της κοινωνικο-ιστορικής ανάλυσης με τη διαπολιτισμική-διαθρησκειακή αγωγή στη Θρησκευτική Εκπαίδευση."
Ολόκληρο το τεύχος μπορείτε να το διαβάσετε στον ακόλουθο σύνδεσμο:
Πίνακας: (Amrita Sher-Gil (Indian painter) 1913 – 1941 Tribal Women, 1938)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θρησκευτικά Γ΄ Γυμνασίου - Φάκελος μαθήματος

Στη σελίδα "Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία" αναρτήθηκε ο φάκελος μαθήματος του Μαθήματος των Θρησκευτικών της Γ΄  Γυμνασίου για το σχολικό έτος 2017-18. Για να δείτε κατευθείαν το φάκελο μαθήματος  ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ Για να δείτε το παλιότερο και το νέο υλικό πατήστε  ΕΔΩ

"Ο Χριστός έρχεται , όταν του μοιάσουμε [...] Πάρε τον παράδεισό μου και δος μου την κόλασή σου” - Α2

                                                  Οι μαθητές/μαθήτριες του 1ου Πρότυπου Λυκείου Θεσσαλονίκης "Μανόλης Ανδρόνικος" εμπνεύσθηκαν από το κείμενο του π. Χαράλαμπου Παπαδόπουλου (γνωστού και ως π. Λίβυου) και ειδικά από το απόσπασμα: "Ο Χριστός έρχεται , όταν του μοιάσουμε [...] Πάρε τον παράδεισό μου και δος μου την κόλασή σου" και δημιούργησαν ένα δικό τους έργο ζωγραφικής, διήγημα, ποίημα, δοκίμιο. Αρκεί να τα παρατηρήσει - διαβάσει κανείς για να κατανοήσει τον τρόπο με τον οποίο η θεολογία συγκινεί και εκφράζεται με δημιουργικούς τρόπους.

Φάκελοι μαθήματος για τα Θρησκευτικά Γυμνασίου - Λυκείου

Στη σελίδα "Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία" αναρτήθηκαν οι φάκελοι μαθήματος του Μαθήματος των Θρησκευτικών και για τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου για το σχολικό έτος 2017-18. Για να δείτε το φάκελο μαθήματος πατήστε στον τίτλο της κάθε τάξης Α΄ Γυμνασίου Β΄ Γυμνασίου Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Λυκείου Β΄ Λυκείου Γ΄ Λυκείου