Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

1.1 Αναζήτηση του Θεού - Β΄ Λυκείου


Στην ανάρτηση αυτή προβληματιζόμαστε για την ύπαρξη και την αναζήτηση του Θεού. Έτσι λοιπόν το υλικό αυτό θα μας βοηθήσει να διατυπώσουμε ποικίλα ερωτήματα, να καταθέσουμε τις απόψεις μας και να συζητήσουμε για τις έννοιες Θεός και τη θρησκευτικότητα.

Είμαστε πάντα ελεύθεροι να τοποθετηθούμε με λογικά επιχειρήματα και να διαφωνήσουμε.

1. Έκφραση εμπειρίας των μαθητών για την αναζήτηση νοήματος στη ζωή

Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που σας έρχεται στο νου, όταν ακούτε τη λέξη Θεός;


2. Θεμελιώδη υπαρξιακά ερωτήματα και η απάντηση της θρησκείας. Διαπίστωση της καθολικότητας του θρησκευτικού φαινομένου

Αφού παρατηρήσετε τις παρακάτω φωτογραφίες, προσπαθήστε να απαντήσετε στα ακόλουθα ερωτήματα:



Τι βλέπετε στις παρακάτω φωτογραφίες;
Γιατί αυτοί οι άνθρωποι προσεύχονται;
Αν είχατε τι δυνατότητα, τι θα θέλατε να τους ρωτήσετε;

3. Η ανάπτυξη της θρησκευτικότητας



Ας μελετήσουμε τα κείμενα του βιβλίου. Μπορείτε να υπογραμμίσετε τις βασικές έννοιες που εκφράζουν τη θρησκευτικότητα;
Τώρα ας δημιουργήσουμε τον δικό μας χάρτη για το πως κατανοούμε τη θρησκευτικότητα.

4. Διατύπωση επιχειρημάτων σε υπαρξιακά ερωτήματα με χρήση και κατάλληλης ορολογίας

Ας αναλάβουμε όλοι και όλες σε δυάδες από έναν ρόλο για το υπόλοιπο της ώρας:
 
α) Χριστιανού που εκκλησιάζεται και β) Χριστιανού που δεν εκκλησιάζεται. 

Ας σκεφτούμε για λίγα λεπτά με βάση όσα μάθαμε στην ενότητα αυτή επιχειρήματα για το εξής θέμα: «Τι δίνει νόημα στη ζωή μου;». 
Καταγράφουμε 3 επιχειρήματα στο τετράδιο.

Με βάση τα επιχειρήματά μας ας έρθουμε κάθε δυάδα σε διάλογο. 

Ποιοι θέλουν να εκφράσουν στην τάξη τις απόψεις τους;

Τώρα σε ολομέλεια ας πούμε όλοι και όλες: 
1) πώς νιώσαμε 
2) ποια επιχειρήματα είχαν βαρύτητα και γιατί και 
3) ποιο είναι τελικά το νόημα της ζωής. Επηρεαστήκατε από τις απόψεις των συμμαθητών/συμμαθητριών σας;


Αντί επιλόγου
Δύο ερωτήματα για να κατασκευάσουμε τον δικό μας επίλογο στην πρώτη μας συνάντηση.
Με βάση όσα αναφέραμε αλλά και το παρακάτω τραγούδι:



Τι είναι εν τέλει η θρησκευτικότητα;
Τι σημαίνει η λέξη Θεός;

Κι ένα ερώτημα για την επόμενη σας: Άραγε  τι πρέπει να κάνει ο άνθρωπος για να συναντήσει τον Θεό; Ή μήπως η πρωτοβουλία μπορεί να ανήκει σε κάποιον Άλλον;



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θρησκευτικά Γ΄ Γυμνασίου - Φάκελος μαθήματος

Στη σελίδα "Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία" αναρτήθηκε ο φάκελος μαθήματος του Μαθήματος των Θρησκευτικών της Γ΄  Γυμνασίου για το σχολικό έτος 2017-18. Για να δείτε κατευθείαν το φάκελο μαθήματος  ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ Για να δείτε το παλιότερο και το νέο υλικό πατήστε  ΕΔΩ

"Ο Χριστός έρχεται , όταν του μοιάσουμε [...] Πάρε τον παράδεισό μου και δος μου την κόλασή σου” - Α2

                                                  Οι μαθητές/μαθήτριες του 1ου Πρότυπου Λυκείου Θεσσαλονίκης "Μανόλης Ανδρόνικος" εμπνεύσθηκαν από το κείμενο του π. Χαράλαμπου Παπαδόπουλου (γνωστού και ως π. Λίβυου) και ειδικά από το απόσπασμα: "Ο Χριστός έρχεται , όταν του μοιάσουμε [...] Πάρε τον παράδεισό μου και δος μου την κόλασή σου" και δημιούργησαν ένα δικό τους έργο ζωγραφικής, διήγημα, ποίημα, δοκίμιο. Αρκεί να τα παρατηρήσει - διαβάσει κανείς για να κατανοήσει τον τρόπο με τον οποίο η θεολογία συγκινεί και εκφράζεται με δημιουργικούς τρόπους.

Φάκελοι μαθήματος για τα Θρησκευτικά Γυμνασίου - Λυκείου

Στη σελίδα "Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία" αναρτήθηκαν οι φάκελοι μαθήματος του Μαθήματος των Θρησκευτικών και για τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου για το σχολικό έτος 2017-18. Για να δείτε το φάκελο μαθήματος πατήστε στον τίτλο της κάθε τάξης Α΄ Γυμνασίου Β΄ Γυμνασίου Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Λυκείου Β΄ Λυκείου Γ΄ Λυκείου