«Το ανέφικτο επάγγελμα»: Διδάσκοντας στην ομάδα – τάξη

Θερινό Επιμορφωτικό Πρόγραμμα
Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών Βόλου
Οι θεολόγοι της σχολικής τάξης αντιμετωπίζουν ποικίλα προβλήματα αλλά και δημιουργικές προκλήσεις στις οποίες προσπαθούν, συχνά μόνοι και αβοήθητοι, να ανταποκριθούν. Στις προσπάθειες τους αυτές χρειάζεται επιστημονική ενημέρωση, ενώ καθοριστικής σημασίας είναι η ανάγκη για συνεργασία, συναδελφικό μοίρασμα εμπειριών, αυτομόρφωση και αυτοβελτίωση.

Σ’ αυτές τις ανάγκες απαντά κάθε φορά με τις επιμορφωτικές της δράσεις η Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών Βόλου.
Στο πλαίσιο αυτών των δράσεων, οργανώνει θερινό επιμορφωτικό σεμινάριο για θεολόγους εκπαιδευτικούς που θα πραγματοποιηθεί από 27 έως 31 Ιουλίου 2019 στον Άγιο Λαυρέντιο Πηλίου.
Θέμα του επιμορφωτικού σεμιναρίου είναι:
«Το ανέφικτο επάγγελμα»: Διδάσκοντας στην ομάδα – τάξη
«Τόπος ασφαλής» για την συνάντηση της βιογραφίας
του δασκάλου με τους μαθητές του
Το παραπάνω επιμορφωτικό σεμινάριο θα έχει παιδαγωγικό χαρακτήρα καθώς θα εστιάσει και θα διερευνήσει τους τρεις βασικούς άξονες της εκπαιδευτικής διαδικασίας: εκπαιδευτικό πλαίσιο – καθηγητής – μαθητής.
Οι εκπαιδευτικοί έχουν στα χέρια τους την τάξη ως ομάδα που είναι όπως και όλο το σχολείο ένα ζωντανό σύστημα. Γενική παραδοχή αποτελεί το ότι ποτέ το μάθημα δεν είναι μόνο μάθημα, αλλά μια γνωστικοσυναισθηματική διεργασία, καθώς επίσης και ότι η παιδαγωγική σχέση είναι από τη φύση της ανισότιμη σχέση, ανάμεσα σε κάποιον που είναι ενήλικας και σε κάποιον που είναι το παιδί που μεγαλώνει.
· Πόσο σημαντικό είναι ο δάσκαλος να βρίσκεται σε επαφή με τα συναισθήματά του και να αναγνωρίζει το τι «κουβαλά» από τα δικά του βιώματα στην ομάδα - τάξη;
· Πόσο αναγκαίο είναι να μπορεί να αποκρυπτογραφεί την «άγνωστη γλώσσα της εφηβείας» των μαθητών του;
· Πόσο λαμβάνει υπόψη του την προσωπική του βιογραφία καθώς και του μαθητή του;
· Πόσο αξιοποιεί τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του πλαισίου, το οποίο καθορίζει την όλη εκπαιδευτική διαδικασία;
· Πόσο λαμβάνει υπόψη του στο διδακτικό σχεδιασμό την «υποκίνηση» του μαθητή ως καθοριστικού μαθησιακού παράγοντα;
Τα παραπάνω, όπως και άλλα ανάλογα ερωτήματα, θα αποτελέσουν αντικείμενο συζήτησης και διερεύνησης του σεμιναρίου. Όσο περισσότερο ασκείται ο εκπαιδευτικός να αναγνωρίζει και να αξιοποιεί αυτές τις παραμέτρους στην εκπαιδευτική του πρακτική, τόσο πιο διαφοροποιημένος και λειτουργικός δάσκαλος γίνεται
Επιμορφωτές του προγράμματος:
Κυριάκος Βλασσόπουλος (Θεολόγος, Ψυχοθεραπευτής, Ομαδικός Αναλυτής)
Γιώργος Κίσσας (Θεολόγος, Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπευτής)
Απόστολος Μπάρλος (Θεολόγος, Εκπαιδευτής Ενηλίκων)
Βάσω Γώγου (Θεολόγος, Φιλόλογος, Εικονογράφος, Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων) Παντελής Καλαϊτζίδης (Δρ. Θεολογίας, Διευθυντής Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών Βόλου)
Έναρξη σεμιναρίου: Σάββατο 27 Ιουλίου 2019 και ώρα 6.00 μ. μ.
Λήξη σεμιναρίου : Τρίτη 30 Ιουλίου 2019 και ώρα 8.30 μ.μ.
Αναχώρηση των συμμετεχόντων: Τετάρτη 31 Ιουλίου 2019 μετά το πρωϊνό.
Το σεμινάριο απευθύνεται σε θεολόγους καθηγητές, καθώς και σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με ενδιαφέρον για τη θρησκευτική εκπαίδευση.
Περιορισμένος αριθμός συμμετεχόντων. Θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας σύμφωνα με την ημερομηνία κατάθεσης της αίτησης συμμετοχής.
Κόστος συμμετοχής: 50 ευρώ
Περιλαμβάνει: 4 διανυκτερεύσεις στο «Γκλαβάνειο» Αρχοντικό της Ι. Μητροπόλεως Δημητριάδος στον Άγιο Λαυρέντιο Πηλίου σε δίκλινα ή τρίκλινα δωμάτια και κοινόχρηστες ανά όροφο τουαλέτες, πρωϊνό και μεσημεριανό φαγητό, πρωινό και απογευματικό καφέ.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Σχεδιάζοντας και Διδάσκοντας Θρησκευτικά με τα νέα Προγράμματα Σπουδών. Διδακτικά σενάρια για το μάθημα των Θρησκευτικών

1.1 Ο άνθρωπος ζει με τον Θεό - Α΄ Λυκείου

"Ο Χριστός έρχεται , όταν του μοιάσουμε [...] Πάρε τον παράδεισό μου και δος μου την κόλασή σου” - Α2