Κοινωνικο-ιστορική ανάλυση και διαπολιτισμική θρησκευτική εκπαίδευση στο σύγχρονο σχολείο. Ο ρόλος της Κοινωνιολογίας της Θρησκείας
Δημοσιεύτηκε το νέο τεύχος της διεθνούς περιοδικής έκδοσης παιδαγωγικών προβληματισμών "Παιδαγωγικά Ρεύματα στο Αιγαίο" με κεντρικό θέμα τον Άλλο, τις ταυτότητες και ευρύτερα τις "παρεμβάσεις σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα με γλωσσική και πολιτισμική ετερογένεια". Ένα ζήτημα που αφορά ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα.
Στον ακόλουθο σύνδεσμο μπορείτε να διαβάσετε το κείμενο:
Ακολουθεί η περίληψη:
"Το Μάθημα των Θρησκευτικών έχει μια μακρά πορεία από τον 19ο αιώνα και βασίσθηκε σε συγκεκριμένες θεολογικές ερμηνευτικές κατασκευές άμεσα συνδεδεμένες με την επικρατούσα θρησκεία και τον ομολογιακό ή κατηχητικό χαρακτήρα. Σήμερα η διερεύνηση της κοινωνικής κατασκευής της πραγματικότητας απαιτεί να αναδειχθεί με ποιον τρόπο οι θρησκευτικές κατασκευές μπορούν να λειτουργήσουν σε ένα νέο αναπλαισιωμένο ερμηνευτικό και λειτουργικό κοινωνικά σχήμα και πως μπορεί αυτό να γίνει κατανοητό μέσα από την εκπαίδευση. Βασικός σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει την αξιοποίηση των εργαλείων της κοινωνικο-ιστορικής ανάλυσης στην εκπόνηση των Προγραμμάτων Σπουδών Θρησκευτικής Εκπαίδευσης με βάση τις ανάγκες της σύγχρονης πλουραλιστικής κοινωνίας. Η έμφαση δίδεται στη σύνδεση των επιδιώξεων της κοινωνικο-ιστορικής ανάλυσης με τη διαπολιτισμική-διαθρησκειακή αγωγή στη Θρησκευτική Εκπαίδευση."
Ολόκληρο το τεύχος μπορείτε να το διαβάσετε στον ακόλουθο σύνδεσμο:
Πίνακας: (Amrita Sher-Gil (Indian painter) 1913 – 1941 Tribal Women, 1938)
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου