Η ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΤΩΝ ΑΦΡΙΚΑΝΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ
Δύο ιστορικά γεγονότα
του περασμένου αιώνα
1. Η πρόσκληση ομάδας Αφρικανών προς
τους Ορθόδοξους (1923-1946)
Μετά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο συνέβη ένα
θαυμαστό γεγονός στην Αφρικανική γη,
το οποίο λειτούργησε καθοριστικά για
τη μετέπειτα αναβίωση της Ορθόδοξης
μαρτυρίας. Πρόκειται για το αίτημα προς
το ελληνόφωνο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας
μιας ομάδας Αφρικανών να βαπτισθούν
Ορθόδοξοι. Ειδικότερα, το 1923 οι Ουγκαντέζοι
Ρουβήμ Μουκάσα Σπάρτας και Οβδιού
Καμπάντα αποκόπηκαν από την Αγγλικανική
Εκκλησία, αναζητώντας την αυθεντική
χριστιανική πίστη1.
Η κίνησή τους αυτή επηρέασε πολλούς
συμπατριώτες τους. Βέβαια, η αναζήτηση
του αυθεντικού χριστιανικού δόγματος
διήλθε από ποικίλες περιπέτειες μέχρι
τη στιγμή που συνάντησαν τον Ορθόδοξο
κληρικό π. Νικόδημο Σαρίκα στις 13 Ιουνίου
19332.
Το επόμενο έτος (1934) άρχισε η επικοινωνία τους μέσω επιστολών με τον Πατριάρχη Μελέτιο (Μεταξάκη)3.
Το επόμενο έτος (1934) άρχισε η επικοινωνία τους μέσω επιστολών με τον Πατριάρχη Μελέτιο (Μεταξάκη)3.
Την περίοδο αυτή ο μικρός πυρήνας των
Ουγκαντέζων είχε αυτονομασθεί «Ορθόδοξος
Εκκλησία», με τον επίσημο τίτλο «African
Orthodox Church»4
και επέμενε να ενωθεί με τη Μία Αγία,
Καθολική και Αποστολική Εκκλησία. Στην
επιμονή τους αυτή, το 1942, ο Πατριάρχης
Αλεξανδρείας Χριστοφόρος (Δανιηλίδης)
αποφάσισε να αποστείλει τον τότε
Μητροπολίτη Αξώμης και μετέπειτα
Πατριάρχη Αλεξανδρείας Νικόλαο
(Βαρελόπουλο) για να διερευνήσει την
κατάσταση. Ο ίδιος, μετά από συστηματική
εξέταση των εκεί συνθηκών, υπέβαλε στο
Πατριαρχείο μία εμπεριστατωμένη Έκθεση.
Σε αυτή τόνιζε όλες τις διαφορές της
«αυτόνομης» τοπικής Εκκλησίας με την
Ορθόδοξη, κατέγραψε τις ανάγκες σε
εκκλησιαστικό και διδακτικό επίπεδο
και υπογράμμισε την επιμονή τους να
βαπτιστούν Ορθόδοξοι5.
Τελικά το
1946 ο Σπάρτας επισκέφτηκε το Πατριαρχείο
Αλεξανδρείας και διορίσθηκε από τον
Πατριάρχη Αλεξανδρείας Χριστοφόρο
«πρώτος πατριαρχικός επίτροπος πάσης
Ανατολικής Αφρικής», έλαβε ορισμένες
υποτροφίες για την ορθόδοξη κατάρτιση
των ιθαγενών στελεχών και ονομάζοντας
την τοπική Εκκλησία «African
Greek
Orthodox
Church»6.
Η Εκκλησία αυτή και ο π. Ρουβήμ Σπάρτας
την επόμενη δεκαετία διαδραμάτισαν με
τον τρόπο τους σημαντικό ρόλο στην
ενεργοποίηση της ιεραποστολής στην
ελλαδική κοινωνία.
Για να διαβάσετε το υπόλοιπο άρθρο, ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
Επίσης μπορείτε να διαβάσετε όλο το άρθρο στο
Για να διαβάσετε το υπόλοιπο άρθρο, ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
Επίσης μπορείτε να διαβάσετε όλο το άρθρο στο
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου