Δημοσιεύτηκε στο πρόσφατο τεύχος του περιοδικού Θεολογία , με το οποίο σμπληρώνονται 100 έτη από την ίδρυσή του, η μικρή μου μελέτη με τίτλο: "«Ἡ λειτουργία μετὰ τὴ Λειτουργία»: μία πρωτότυπη ἱεραποστολικὴ προτροπὴ τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Ἀλβανίας Ἀναστασίου" (94, 4 (2023) 25-45).
Μπορείτε να διαβάσετε το άρθρο στον ακόλουθο σύνδεσμο:
https://www.academia.edu/
Το ίδιο κείμενο αναδημοσιεύτηκε σε μια περισσότερο σύντομη εκδοχή στο περιοδικό Πάντα τα Έθνη με τον τίτλο "«Ἡ λειτουργία μετά τή Λειτουργία» Ἡ προτροπή τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Ἀλβανίας Ἀναστασίου καί τά 60ά γενέθλιά της" (τεῦχος 168, Ὀκτ - Νοέμ - Δεκ 2023)
Μπορείτε να διαβάσετε το άρθρο στον ακόλουθο σύνδεσμο:
Περίληψη
Η «λειτουργία μετά τη Λειτουργία» αναφέρεται στην ευχαριστιακή εμπειρία των χριστιανών, οι οποίοι μετά το τέλος της θείας Λειτουργίας, όταν βγαίνουν από τον ναό, μετακινούνται για να μοιραστούν το δώρο που έλαβαν, ώστε ο κόσμος να μετατραπεί σε Βασιλεία του Θεού. Η προτροπή «Η λειτουργία μετά τη Λειτουργία» διατυπώθηκε για πρώτη φορά από τον τότε επίσκοπο Ανδρούσης και νυν Αρχιεπίσκοπο Τιράνων, Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας Αναστάσιο (Γιαννουλάτο) στο Etchmiadzine της Αρμενίας το 1975. Έκτοτε έχει χρησιμοποιηθεί από πολλούς θεολόγους για να δηλώσουν την πολύπλευρη αποστολή και διακονική μαρτυρία της Ορθόδοξης Χριστιανικής Εκκλησίας στον κόσμο. Ο εμπνευστής της «λειτουργίας μετά τη Λειτουργία», ο Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος, με εύστοχο και περιεκτικό τρόπο, αναφέρεται σε μια διαρκή ευχαριστιακή στάση στην καθημερινή ζωή, που εκφράζει την αγωνία και τον αγώνα για τη μετατροπή του κόσμου σε Εκκλησία του Χριστού. Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται το θεολογικό υπόβαθρο που αποκρυσταλλώθηκε στη γνωστή αυτή προτροπή, όπως απαντάται αναλυτικότερα στο έργο του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου κατά τη δεκαετία του ’60 και στα μεταγενέστερα έργα του μέχρι σήμερα. «Η λειτουργία μετά τη Λειτουργία» είναι μια πρωτότυπη ιεραποστολική προτροπή του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου (Γιαννουλάτου), που μαζί με την αναστάσιμη εντολή του Ιησού Χριστού για μαθητεία στα έθνη, καθόρισε την ιεραποστολική του μαρτυρία και την εκκλησιαστική του διακονία.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου