Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Living together in a pluralistic world. Highlighting the importance of interreligious and intercultural dialogue through preaching and education in the Orthodox Church

Painting byElise Ritter, "Hope"

Living together in a pluralistic world

Highlighting the importance of interreligious and intercultural dialogue through preaching and education in the Orthodox Church

                                                                         Dr. Nikolaos Tsirevelos,

Laboratoy Teaching Staff,

Department of Theology AuTh

Visitor Lecturer

University Logos (Tirana)

 

                                                                                                                   MSc  Blerta  Baba

University Logos (Tirana)


Abstract

Globalization, immigration, refugees, and technological development have contributed to the creation of pluralistic societies. A key characteristic of these societies is the coexistence of individuals or groups of different religious traditions. The coexistence of different religious communities is not a new situationin History. Many times, the religious communities that had been living in the same place, had managed to coexist peacefully. At other times moderation and simple tolerance prevailed. However, it is not uncommon that suspicion, fanaticism, bigotry, and violence prevail among believers of different religious traditions.The interreligious dialogue between the religious representatives has established, at an institutional level, the need for peaceful coexistence. The Orthodox Church actively participates in interreligious dialogueson a local and global level. In addition, the Orthodox have been living together in the same place with people of other religions for many centuries.This paper aims to highlight the theological conditions for the participation of the Orthodox Church in inter-religious dialogue as another form of witnessing. The basic methodology is based on the form of human communication.Τhis work emphasizes the interreligious dialogue of life and action as key factors in cultivating harmonious coexistence. It then examines in which ways the Orthodox Church's communication factors, such as preaching and Christian education, can cultivate in Christians the importance of interreligious and intercultural dialogue.

Keywords:      Homiletics, Intercultural Communication, Interreligious Dialogue, Orthodox Witness, Religious Education

 

Η συνέχεια του κειμένου στον ακόλουθο σύνδεσμο / Click here to read this article:


and here:




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θρησκευτικά Γ΄ Γυμνασίου - Φάκελος μαθήματος

Στη σελίδα "Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία" αναρτήθηκε ο φάκελος μαθήματος του Μαθήματος των Θρησκευτικών της Γ΄  Γυμνασίου για το σχολικό έτος 2017-18. Για να δείτε κατευθείαν το φάκελο μαθήματος  ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ Για να δείτε το παλιότερο και το νέο υλικό πατήστε  ΕΔΩ

"Ο Χριστός έρχεται , όταν του μοιάσουμε [...] Πάρε τον παράδεισό μου και δος μου την κόλασή σου” - Α2

                                                  Οι μαθητές/μαθήτριες του 1ου Πρότυπου Λυκείου Θεσσαλονίκης "Μανόλης Ανδρόνικος" εμπνεύσθηκαν από το κείμενο του π. Χαράλαμπου Παπαδόπουλου (γνωστού και ως π. Λίβυου) και ειδικά από το απόσπασμα: "Ο Χριστός έρχεται , όταν του μοιάσουμε [...] Πάρε τον παράδεισό μου και δος μου την κόλασή σου" και δημιούργησαν ένα δικό τους έργο ζωγραφικής, διήγημα, ποίημα, δοκίμιο. Αρκεί να τα παρατηρήσει - διαβάσει κανείς για να κατανοήσει τον τρόπο με τον οποίο η θεολογία συγκινεί και εκφράζεται με δημιουργικούς τρόπους.

Φάκελοι μαθήματος για τα Θρησκευτικά Γυμνασίου - Λυκείου

Στη σελίδα "Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία" αναρτήθηκαν οι φάκελοι μαθήματος του Μαθήματος των Θρησκευτικών και για τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου για το σχολικό έτος 2017-18. Για να δείτε το φάκελο μαθήματος πατήστε στον τίτλο της κάθε τάξης Α΄ Γυμνασίου Β΄ Γυμνασίου Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Λυκείου Β΄ Λυκείου Γ΄ Λυκείου