ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ




Ο Νικόλαος Τσιρέβελος είναι μέλος ΕΔΙΠ του Τμήματος Θεολογίας ΑΠΘ (ΦΕΚ διορισμού 694, 13/03/2023, τ. Γ΄) με γνωστικό αντικείμενο Ιεραποστολική, Διαπολιτισμική Χριστιανική Μαρτυρία και Επικοινωνία. Γεννήθηκε στη Λάρισα το 1978. Είναι πτυχιούχος του Τμήματος Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Θεολογία και Πολιτισμός», με ειδίκευση στην Οικουμενική Θεολογία. Εκπόνησε στο ίδιο Τμήμα διδακτορική διατριβή, με ειδίκευση στη Θρησκευτική Επικοινωνία (Ομιλητική), την Ιεραποστολική και τη Διαπολιτισμική Επικοινωνία-Εκπαίδευση, ενώ το 2019 ολοκλήρωσε τη μεταδιδακτορική του έρευνα στον σύγχρονο τρόπο μετάδοσης και πρόσληψης του μηνύματος του Ευαγγελίου μέσω του κηρύγματος στη σύγχρονη πλουραλιστική και πολυπολιτισμική κοινωνία.

Έχει διδάξει ως Ακαδημαϊκός Υπότροφος στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (2021-2024) και στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (2020-2023), ενώ ως Εντεταλμένος Διδάσκων στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Ρόδο (2020-21). Είναι Επισκέπτης Καθηγητής στο Τμήμα «Θεολογίας και Πολιτισμού» του Πανεπιστημίου Logos στα Τίρανα (2019-σήμερα) και στο Πανεπιστήμιο της Ορθόδοξης Εκκλησίας στο Κονγκό. Εργάστηκε ως καθηγητής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Βενετόκλειο 1ο Λύκειο Ρόδου, 1ο Πρότυπο Λύκειο Θεσσαλονίκης «Μ. Ανδρόνικος»  κι αλλού).

Έχει συγγράψει έξι μονογραφίες 4 στην ελληνική και 2 στην αλβανική γλώσσα. Μελέτες του έχουν δημοσιευτεί σε διάφορα επιστημονικά περιοδικά και συλλογικούς τόμους στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ έχει λάβει μέρος ως εισηγητής σε ποικίλα διεθνή και πανελλήνια επιστημονικά συνέδρια. Είναι εκπονητής στα νέα Προγράμματα Σπουδών Θρησκευτικής Εκπαίδευσης για το Λύκειο (2023) και Επιμορφωτής Α΄ σε ποικίλα επιστημονικά σεμινάρια και επιμορφωτικά προγράμματα του ΙΕΠ, της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών Βόλου και διάφορων Πανεπιστημίων. Είναι μέλος της διεθνούς ένωσης Societas Homiletica (2023) και διάφορων άλλων ακαδημαϊκών ενώσεων.

Λίγα λόγια για το ιστολόγιο "Η τέχνη του θεολογείν"

Το ιστολόγιο με τίτλο "Η τέχνη του θεολογείν" δημιουργήθηκε το Νοέμβριο του 2014 με σκοπό να υποστηρίξει τα μαθήματά μου στα σχολεία που υπηρετούσα. Βασικοί στόχοι του είναι να μεταφέρει στους μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τη θεολογική σκέψη, να αποτυπώσει τον πολιτισμό της Χριστιανικής Εκκλησίας και να περιγράψει το θρησκευτικό φαινόμενο. Συγχρόνως, επιδιώκει να φιλοξενήσει και θεολογικά μελετήματα, που απευθύνονται σε ένα ευρύτερο αναγνωστικό κοινό. Τελικός σκοπός του ιστολογίου είναι να γνωρίσουν οι μαθητές/μαθήτριες των σχολείων την "τέχνη της θεολογίας" και να προβάλλουν τον τρόπο που την κατανοούν μέσα από τις εργασίες τους. Επομένως, εν δυνάμει "μαΐστορες της θεολογίας" είναι οι μαθητές/μαθήτριες των σχολείων και σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του ιστολογίου!
Πλέον σε αυτούς τους στόχους χρειάζεται να προστεθεί η παρουσίαση θεμάτων που απευθύνονται σε φοιτητές/φοιτήτριες και αναφέρονται σε ερευνητικό επίδεδο. Τα θέματα της έρευνας αναφέρονται στη Θρησκεία και Επικοινωνία-Ομιλητική, τη Χριστιανική Μαρτυρία, τη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και τις Διαθρησκειακές Σχέσεις.

Καλή σας περιήγηση!



Τα κυριότερα έργα του:

Η ορθόδοξη μαρτυρία κατά τη μεταπολεμική περίοδο. Ο ρόλος των ιεραποστολικών περιοδικών Πορευθέντες και Πάντα τα Έθνη στη μετάδοση του μηνύματος, εκδ. Αρμός, Αθήνα 2023, σ. 678.

– “The liturgy after the liturgy. An original missionary exhortation of Archbishop Anastasios of Albania”, Theology & Culture, Volume 5, 2022, pp 49-69 – Doi: 10.13140/RG.2.2.12899.43046.

– “Religious Education of the Roma People in Greece. The Ecumenical Theological Framework of Communication, Intercultural Inclusion Interventions, and a Case Study of Non-Formal Education from the Orthodox Church”, Review of Ecumenical Studies, 14 (2/2022), pp. 461-487. DOI: 10.2478/ress-2022-0102. 

Το μήνυμα των Χριστουγέννων. Μελέτη σε σύγχρονα Ομιλιάρια, εκδ. Μπαρμπουνάκη, Θεσσαλονίκη 2021.

– “Orthodox Witness or Colonialism? The Church of Albania in Modern times”, The Wheel, iss. 25 (Spring 2021), p 34-41.

Religious Education, Christian Witness and ICTs, publ. Departamenti i Theologjise dhe Kultures, Kolegji Universitar Logos, Shen Vlash, 2021.  

-«Ο πολυθρησκευτικός πολιτισμός της Ρόδου. Ιστορία και μνημεία από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα», στο συλλογικό τόμο Οι σχολικές δραστηριότητες ως φορέας μετασχηματίζουσας μάθησης, επιμ. Ευ. Μουλά-Ιω. Παπαδομαρκάκης, Ρόδος 2017, σελ. 91-103 (ISBN 978-960-93-9308-9).

-«EDUC8 Ένα Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα για τη συμβολή των θρησκειών στην ανάσχεση της βίας. Η τέχνη ως διδακτικό εργαλείο», στο Β. Μητροπούλου, Ζητήματα Διδακτικής των Θρησκευτικών, Τμ. 4 -Πρακτικά 4ου Πανελληνίου Συνεδρίου Θεολόγων Θρησκευτική Εκπαίδευση: Σύγχρονες τάσεις και επικαιρότητα, τμ. 4, σ. 587-599.

-«Το περιοδικό Πάντα τα έθνη ως αγωγός μετάδοσης της Ορθόδοξης μαρτυρίας στην οικουμένη. Επικοινωνιακή προσέγγιση», Θεολογία, τεύχ. 91 (2020), σελ. 63-84.

Ένας πρόδρομος της Ορθόδοξης μαρτυρίας στην οικουμένη. Άγιος Αμφιλόχιος Μακρής. Θεολογία – Επικοινωνία – Χριστιανική Αγωγή, εκδόσεις Ostracon Publishing, Θεσσαλονίκη 2019.

-«Θρησκευτική εκπαίδευση και Θρησκευτικές ετερότητες. Το πέρασμα από την εθνικιστική κατανόηση της θρησκείας στην οικουμενικότητα της Ορθοδοξίας και τον θρησκευτικό πλουραλισμό», ΣΥΜ-ΒΟΛΗ, τεύχ. 6-7 (Νοεμ. 2019), σελ. 65-84.

Θεολογική θεμελίωση της Ορθόδοξης μαρτυρίας. Σπουδή στο έργο του Αρχιεπισκόπου Αλβανίας Αναστασίου, εκδόσεις Ostracon Publishing, Θεσσαλονίκη 201




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Σχεδιάζοντας και Διδάσκοντας Θρησκευτικά με τα νέα Προγράμματα Σπουδών. Διδακτικά σενάρια για το μάθημα των Θρησκευτικών

1.1 Ο άνθρωπος ζει με τον Θεό - Α΄ Λυκείου

"Ο Χριστός έρχεται , όταν του μοιάσουμε [...] Πάρε τον παράδεισό μου και δος μου την κόλασή σου” - Α2