Η εκλεκτή συναδέλφισσσα Στέλλα Μαυρονάνου μου έστειλε μια πρόταση για τα 2 πρώτα στάδια της υποενότητας "Πλούτος" της Γ΄ Λυκείου, την οποία δημοσιεύω με μεγάλη μου χαρά. Όλη η ιδέα και η όμορφη επεξεργασία του κειμένου ανήκει στη Στέλλα, την οποία ευχαριστώ που τη μοιράστηκε μαζί μας.
"Χρυσάφι. Κίτρινο αστραφτερό,πολύτιμο χρυσάφι
Σαν έχεις κάμποσο από αυτό, μπορείς το μαύρο άσπρο να κάνεις, Όμορφο το σιχαμερό. Δίκαιο το άδικο, ευγενικό το πρόστυχο, νιο το γέρο. Παλληκάρι τον άνανδρο. Τι πράγμα είναι αυτό ,ω θεοί;Αυτό 'ναι που μπορεί να διώξει από το πλευρό σας τους ιερείς σας και τους υπηρέτες σας................ .
ούτος ο κίτρινος σκλάβος Θρησκείες χτίζει και γκρεμνά, βλογάει καταραμενους Κάνει την γκρίζα πέτρα λατρεύτη Θρονιάζει τους κλέφτες στων γερουσιαστών τις έδρες Και τους χαρίζει τίτλους, γονυκλισίες και επευφημίες.
Αυτός είναι που κάνει νιονυφη τη γερασμένη χήρα. .........κατάραμένο μέταλλο. (Σαίξπηρ, Τίμων ο Αθηναίος)
Διαβάστε το κείμενο και στη συνέχεια γρράψτε 5 λέξεις.
Ξαναδιαβάστε το κείμενο και σημειώστε άλλες 5 λέξεις.
Στη συνέχεια, προσπαθήστε να κάνετε προτάσεις με αυτές τις λέξεις με θέμα "Η δύναμη του χρυσαφιού".
Έπειτα ακολουθεί συζήτηση με αυτό το θέμα.
Το ίδιο κείμενο μπορούμε να το προσεγγίσουμε με τις ακόλουθες ερωτήσεις:
Πόσα κοινά μπορει να έχει με την εποχή μας ένα κείμενο που γράφηκε γύρω στο 1600 περίπου;
Τι μας κάνει να σκεφτούμε αυτό για τον άνθρωπο και τη φύση του;
Τι σκέφτεστε για τη φράση: "Θρησκείες χτίζει και γκρεμνά";
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου