Επιμόρφωση των δασκάλων της Ρόδου στο νέο Πρόγραμμα Σπουδών στα Θρησκευτικά
Οι Σχολικοί Σύμβουλοι 1ης και 3η
Εκπαιδευτικής Περιφερειακής Δημοτικής Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου Ελένη
Σταυροπούλου και Πέτρος Σπανός σε
συνεργασία με το Εργαστήριο Ιστορικών
και Κοινωνικών Σπουδών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής
Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου οργάνωσαν και φιλοξένησαν στον
Υδροβιολογικό Σταθμό (Ενυδρείο) στις 22
Ιανουαρίου και 7 Φεβρουαρίου 2018
επιμορφωτικές ημερίδες για τους/τις δασκάλους/δασκάλες της Γ΄ και Δ΄ Τάξης των Δημοτικών Σχολείων Ρόδου. Το θέμα των ημερίδων
ήταν «Προσέγγιση του διδακτικού αντικειμένου των Θρησκευτικών – Βιωματικό
εργαστήριο».
Στη συνέχεια, ο Δρ.
Πολύκαρπος Καραμούζης, Αναπληρωτής Καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος
Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, παρουσίασε τη φιλοσοφία του
νέου Προγράμματος Σπουδών για τα Θρησκευτικά και ανέλυσε τις δυνατότητες και
τις προοπτικές του. Η εισήγησή του ανέδειξε τις δυναμικές του μαθήματος για τη
σύγχρονη πολυπολιτισμική κοινωνία και εστίασε στη διάκριση μεταξύ θρησκευτικής
ταυτότητας και θρησκευτικής συνείδησης.
Το πρώτο μέρος της ημερίδας ολοκληρώθηκε με τη διατύπωση
ερωτημάτων και τη συζήτηση μεταξύ των εμπλεκομένων.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα οι εκπαιδευτικοί χωρίστηκαν σε
δύο ομάδες προκειμένου να συμμετάσχουν σε βιωματικά εργαστήρια που αποσκοπούσαν
στην αξιοποίηση διδακτικών τεχνικών και στρατηγικών μάθησης, όπως αυτές
προτείνονται από τον Οδηγό του
Εκπαιδευτικού για το Δημοτικό και Γυμνάσιο. Ειδικότερα, η Σχολική Σύμβουλος
Ελένη Σταυροπούλου παρουσίασε
προτάσεις για το σχεδιασμό και τη διδασκαλία του μαθήματος με βάση το υλικό των
Φακέλων Μαθήματος.
Ο Δρ. Νικόλαος
Τσιρέβελος, θεολόγος του Βενετοκλείου 1ου Λυκείου Ρόδου και
εγκεκριμένος επιμορφωτής του ΙΕΠ, οργάνωσε ένα βιωματικό εργαστήριο με θέμα τις
διδακτικές τεχνικές που συνδέονται με την τέχνη και το εκπαιδευτικό δράμα.
Οι επιμορφωτικές ημερίδες ολοκληρώθηκαν με συζήτηση,
ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών σχετικά με την εφαρμογή του νέου Προγράμματος
Σπουδών καθώς και ανατροφοδότηση.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου