«Νῦν πάντα πεπλήρωται φωτός,
οὐρανός τέ καί γῆ καί τά καταχθόνια»
Χριστὸς ἀνέστη ἐκ νεκρῶν,
οὐρανός τέ καί γῆ καί τά καταχθόνια»
Χριστὸς ἀνέστη ἐκ νεκρῶν,
θανάτῳ θάνατον πατήσας
καὶ τοῖς ἐν τοῖς μνήμασι
ζωὴν χαρισάμενος
Χριστός Ανέστη!
Χρόνια πολλά και ευλογημένα
σε όλους τους αναγνώστες
σε όλους τους αναγνώστες
και όλες τις αναγνώστριες του ιστολογίου!
Μέσα από την καρδιά μου εύχομαι
το Φως του Χριστού
να φωτίζει πάντα τη ζωή σας
και να σας οδηγεί στην ειρήνη Του!
Μαζί με τις ευχές κι ένα μικρό απόσπασμα από τη μελέτη μου με τίτλο, Θεολογική θεμελίωση της Ορθόδοξης μαρτυρίας. Σπουδή στο έργο του Αρχιεπισκόπου Αλβανίας Αναστασίου (εκδ. Ostracon Publishing, Θεσσαλονίκη 2015, σελ. 56-58) για περαιτέρω αναστάσιμο προβληματισμό!
"Οι διαστάσεις της σταυρικής θυσίας ολοκληρώνονται στην Ανάσταση του Χριστού [...] Στη χριστιανική θεολογική παράδοση, η Ανάσταση του Κυρίου αναφέρεται αναμφίβολα στην ενότητα του ανθρώπινου γένους και αναδεικνύει την ενιαία ανθρώπινη φύση, χωρίς να υφίσταται καμία μανιχαϊστική διάσπαση αισθητού και νοερού μέρους. Η Ανάσταση υπάρχει ως ψυχοσωματικό γεγονός και είναι περίλαμπρη νίκη επί του έσχατου εχθρού, του θανάτου. Επιφέρει την τελική καταλλαγή ανάμεσα στον άνθρωπο και το Θεό μεταγγίζοντας «απροσμέτρητη ελπίδα και δύναμη για μια μεταμορφωτική προσπάθεια μέσα στο πασχαλινό φως». Έτσι, αποτελεί μοναδικό γεγονός στην ανθρώπινη ιστορία, αλλά και την ιστορία των διαφόρων θρησκευμάτων. Η Ανάσταση του Ιησού μαζί με την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος στην Εκκλησία επισφραγίζουν την Καινή Διαθήκη. Υπογραμμίζουν, δηλαδή, τη σύναψη καινούριας συμφωνίας μεταξύ Θεού και ανθρώπου, καθώς και τη δυνατότητα θέωσης κάθε ανθρώπου, ανεξαρτήτου φυλής, χρώματος και καταγωγής. [...]
Μια προσεκτική ανάγνωση στα Ευαγγέλια φανερώνει ότι προ της Αναστάσεως ο Κύριος δεν επιτρέπει στους μαθητές Του να κηρύξουν έξω από τα σύνορα του ιουδαϊκού λαού[1]. Ο Ιησούς προσέδωσε την πρώτη ευκαιρία μετάνοιας στον περιούσιο λαό του Ισραήλ· σε εκείνον με τον οποίον πρωταρχικά ο Θεός είχε συνάψει την «Πρώτη Συμφωνία» (Παλαιά Διαθήκη) καταλλαγής και είχε αναθέσει την αποστολή αγγελίας του μοναδικού Θεού καθώς και την προετοιμασία υποδοχής του Μεσσία από τα έθνη. Η άρνηση όμως και η αδιαφορία των Ιουδαίων όπως και τα μετέπειτα δραματικά συμβάντα του διωγμού του Κυρίου, οδήγησαν στην έξοδο προς όλα τα έθνη. Μετά τον παγκόσμιο, όμως, θρίαμβο της Ανάστασης επιβάλλεται στους Αποστόλους να «σπάσουν» τα σύνορα του Ισραήλ και να πορευθούν στα έθνη, δημιουργώντας Εκκλησίες στο όνομα του αποκεκαλυμμένου Τριαδικού Θεού[2].
Επομένως, το σχέδιο της θείας
οικονομίας προχωρά με τη διαβεβαίωση των χριστιανών προς τον κόσμο για την
Ανάσταση του Θεανθρώπου αλλά και με την ταυτόχρονη προσδοκία τους για τη δωρεά
της κοινής ανάστασης. Η Εκκλησία ουσιαστικά επανδρώνει τον νέο πολυεθνικό
περιούσιο λαό που καλείται με τη ζωή του να μετέχει εμπειρικά στην Ανάσταση του
Κυρίου. Η εμπειρία αυτή παρακινεί τα μέλη της να μεταδώσουν την είδηση στον
σύμπαντα κόσμο ότι δια Ιησού Χριστού ο θάνατος έχει καταργηθεί[3]".
Στο ακόλουθο βίντεο μπορείτε να ακούσετε το "Χριστός ανέστη" σε διάφορες γλώσσες!
Και η άχρηστη πληροφορία της ημέρας:
Μόλις παρατήρησα ότι αυτή είναι η τετρακοσιοστή ανάρτηση στο ιστολόγιο!
Χαίρομαι που το θέμα της αναφέρεται σε ευχές και την Ανάσταση του Χριστού!
Μόλις παρατήρησα ότι αυτή είναι η τετρακοσιοστή ανάρτηση στο ιστολόγιο!
Χαίρομαι που το θέμα της αναφέρεται σε ευχές και την Ανάσταση του Χριστού!
[1] Μτθ. 10,5-6: «Τούτους
τοὺς δώδεκα ἀπέστειλεν ὁ Ἰησοῦς παραγγείλας αὐτοῖς λέγων· εἰς ὁδὸν ἐθνῶν μὴ
ἀπέλθητε καὶ εἰς πόλιν Σαμαριτῶν μὴ εἰσέλθητε·πορεύεσθε δὲ μᾶλλον πρὸς τὰ
πρόβατα τὰ ἀπολωλότα οἴκου Ἰσραήλ».
[2] Μτθ. 28,16-20.
[3] Α΄
Κορ. 10,17.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου