Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο κήπος του Αγαπημένου



ΣΤΟΝ ΚΗΠΟ ΤΟΥ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΥ
(απόσπασμα)
Αγαπημένε μου, γίνε για μένα
Σαν τις φλόγες που χορεύουν με τον Έρωτα
Πυρά μες στην πυρά…
Αγαπημένε μου, αυτό γίνε για μένα.
Το κερί μου λιώνει με καημό
Κλαίει κέρινα δάκρυα.
Το φυτίλι καίγεται-
Αγαπημένε μου, αυτό γίνε για μένα.
Εμείς που βαδίσαμε το μονοπάτι του Έρωτα
Δεν κλίνουμε μάτι όλη νύχτα.
Στην ταβέρνα των μεθυσμένων
Ο τυμπανιστής χτυπάει το τύμπανο-
Αγαπημένε μου, αυτό γίνε για μένα.
Στη μαυρίλα της νύχτας
Οι εραστές ξαγρυπνούν
Μην τους μιλάτε για ύπνο
Το μόνο που θέλουν
Είναι να βρίσκονται μαζί μας-
Αγαπημένε μου, αυτό γίνε για μένα.
Η Ένωση είναι ένας μανιασμένος ποταμός
Που χύνεται κατ’ ευθείαν στη θάλασσα
Απόψε η Σελήνη δίνει φιλιά στα αστέρια…
Ό,τι αγγίζω ό,τι βλέπω
Γίνεται φωτιά της αγάπης-
Αγαπημένε μου, αυτό γίνε για μένα.


…………………………………………………………
Όλη τη νύχτα χόρευα γύρω απ΄το σπίτι
Του Αγαπημένου μου
Το πρωί εκείνος βγήκε έξω
Και μου πρόσφερε να πιω κρασί
Δεν είχα κύπελλο-
«Να το άδειο μου κρανίο», του είπα.
«Ρίξε μέσα το κρασί σου».
…………………………………………………………..
Χτύπησα την πόρτα
Εκείνου που αγκαλιάζει την αγάπη.
Άνοιξε, με είδε να στέκω εκεό
Κι άρχισε να γελάει.
Με τράβηξε μέσα.-
Έλιωσα όπως η ζάχαρη, στην αγκαλιά εκείνου του Εραστή
Εκείνου του Μάγου του Κόσμου.
(Τζελαλαντίν Ρουμί, Στον κήπο του Αγαπημένου, εκδ. Αρμός)



Τα παρακάτω βίντεο είναι από την "Παράσταση Στροβιλισμών" με στίχους του Τζελαλουντίν Ρουμί που σκηνοθέτησε το 2013 ο αείμνηστος ψυχοθεραπευτής, μεταφραστής και σκηνοθέτης Βίκος Ναχμίας. Ο Βίκος είχε μεταφράσει στις Εκδόσεις: ντέφι το 2002 ποίηση τού Ρουμί με τίτλο: «ΜΙΚΡΟ ΑΠΑΝΘΙΣΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΡΟΥΜΙ». Αυτή η παράσταση είναι συγκλονιστική.



Το 2015 έγινε και μια δεύτερη παράσταση ΣΤΡΟΒΙΛΙΣΜΩΝ στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς στην Αθήνα, στα πλαίσια τού Φεστιβάλ Αθηνών, νομίζω στις 22 Ιουνίου 2015. Την είχε σκηνοθετήσει ξανά ο ίδιος, αλλά δεν πρόλαβε να δει την επίσημη παράσταση, έφυγε στις 31 Μαΐου 2015 για τον άλλο κόσμο.
Αναστασία Ζέππου, θεολόγος




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θρησκευτικά Γ΄ Γυμνασίου - Φάκελος μαθήματος

Στη σελίδα "Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία" αναρτήθηκε ο φάκελος μαθήματος του Μαθήματος των Θρησκευτικών της Γ΄  Γυμνασίου για το σχολικό έτος 2017-18. Για να δείτε κατευθείαν το φάκελο μαθήματος  ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ Για να δείτε το παλιότερο και το νέο υλικό πατήστε  ΕΔΩ

"Ο Χριστός έρχεται , όταν του μοιάσουμε [...] Πάρε τον παράδεισό μου και δος μου την κόλασή σου” - Α2

                                                  Οι μαθητές/μαθήτριες του 1ου Πρότυπου Λυκείου Θεσσαλονίκης "Μανόλης Ανδρόνικος" εμπνεύσθηκαν από το κείμενο του π. Χαράλαμπου Παπαδόπουλου (γνωστού και ως π. Λίβυου) και ειδικά από το απόσπασμα: "Ο Χριστός έρχεται , όταν του μοιάσουμε [...] Πάρε τον παράδεισό μου και δος μου την κόλασή σου" και δημιούργησαν ένα δικό τους έργο ζωγραφικής, διήγημα, ποίημα, δοκίμιο. Αρκεί να τα παρατηρήσει - διαβάσει κανείς για να κατανοήσει τον τρόπο με τον οποίο η θεολογία συγκινεί και εκφράζεται με δημιουργικούς τρόπους.

Φάκελοι μαθήματος για τα Θρησκευτικά Γυμνασίου - Λυκείου

Στη σελίδα "Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία" αναρτήθηκαν οι φάκελοι μαθήματος του Μαθήματος των Θρησκευτικών και για τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου για το σχολικό έτος 2017-18. Για να δείτε το φάκελο μαθήματος πατήστε στον τίτλο της κάθε τάξης Α΄ Γυμνασίου Β΄ Γυμνασίου Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Λυκείου Β΄ Λυκείου Γ΄ Λυκείου