Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Θρησκευτικά μνημεία Μεσαιωνικής Πόλης Ρόδου

Επίσκεψη των μαθητών/μαθητριών του Βενετοκλείου 1ου Λυκείου Ρόδου.

 Στα πλαίσια του Μαθήματος των Θρησκευτικών πραγματοποιήθηκε η εκπαιδευτική εκδρομή της Β΄ Λυκείου του Βενετοκλείου - 1ου Λυκείου Ρόδου στα θρησκευτικά μνημεία της Μεσαιωνικής Πόλης της Ρόδου. 
      Πριν την εκδρομή οι μαθητές/τριες είχαν την δυνατότητα να παρακολουθήσουν το βίντεο υπό μορφή ντοκιμαντές, που δημιούργησε μια ομάδα συμμαθητών/συμμαθητριών τους με τίτλο: "Χριστιανικά μνημεία Ανατολικής και Δυτικής τεχνοτροπίας της Ρόδου". Το βίντεο αυτό δημιουργήθηκε στα πλαίσια του φετινού εκπαιδευτικού-πολιτιστικού προγράμματος και στάλθηκε αντί εισήγησης στο "4ο Πανελλήνιο Μαθητικό Θεολογικό Συνέδριο στο Ηράκλειο". 



Στη συνέχεια ξεκίνησε η εκδρομή με πρώτο σταθμό τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία του Αγίου Φραγκίσκου Ασίζης. Δυστυχώς δεν μπορέσαμε να επισκεφτούμε το εσωτερικό του ναού λόγω μη συγχρονισμού των προγραμμάτων με τους Φραγκισκανούς πατέρες. Ωστόσο, η ξενάγηση έγινε στον προαύλιο χώρο, όπου οι μαθητές/τριες είχαν τη δυνατότητα να πληροφορηθούν την ιστορία της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας στη Ρόδο, να γνωρίσουν το βίο του αγίου Φραγκίσκου Ασίζης και ανακαλύψουν τη δυτική εκκλησιαστική αρχιτεκτονική.
Στη διαδρομή προς τον επόμενο σταθμό είχαμε την τύχη να συναντήσουμε ανοικτή της εκκλησία του Αγίου Αθανασίου (στην ομώνυμη πύλη) και να την επισκεπτούμε. Η εκκλησία αυτή κτίστηκε τον 14ο αιώνα ως ορθόδοξος ναός, αλλά τον 17ο αιώνα έγινε τζαμί. Πλέον ανήκει στην Αρχαιολογική Υπηρεσία και λειτουργεί μόνο στη μνήμη και την ανακομιδή των λειψάνων του αγίου Αθανασίου. Ο ναός ήταν κατάλληλος για παρατήρηση, διότι διασώζονται στοιχεία και από τις δύο περιόδους.


Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε την ενορία του Αγίου Φανουρίου της Ορθόδοξης κοινότητας. Ο θεολόγος του σχολείου  αναφέρθηκε στην ιστορία του ναού και τον βίο του αγίου Φανουρίου. Στη συνέχεια, παρουσίασε τους συμβολισμούς της αρχιτεκτονικής του ναού καθώς και των ιερών σκευών. Οι μαθητές/τριες είχαν τη δυνατότητα να ανακαλύψουν τον χώρο και να λύσουν διάφορες απορίες.

Επόμενος σταθμός το τζαμί του Σουλεϊμάν. Στο τζαμί μίλησε στους/ις μαθητές/τριες ο Ιμάμης της μουσουλμανικής κοινότητας κος Χασάν Καρά Αλή, ο οποίος αναφέρθηκε στο ιστορικό του τεμένους, στη θεολογική παράδοση των μουσουλμάνων και στην ιστορία της τοπικής μουσουλμανικής κοινότητας.

Τελευταίος σταθμός ήτανη Ιουδαϊκή Συναγωγή και το Ιουδαϊκό Μουσείο. Η υπεύθυνη της ισραηλίτικης κοινότητας Ρόδου αναφέρθηκε στο ιστορικό της Συναγωγής και τα ιουδαϊκά λατρευτικά σύμβολα, στην ιδιαίτερη παράδοση των Σεφαρδιτών Ιουδαίων της Ρόδου που κατάγονται από την Ισπανία, και στη σύγχρονη ισραηλιτική κοινότητα.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θρησκευτικά Γ΄ Γυμνασίου - Φάκελος μαθήματος

Στη σελίδα "Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία" αναρτήθηκε ο φάκελος μαθήματος του Μαθήματος των Θρησκευτικών της Γ΄  Γυμνασίου για το σχολικό έτος 2017-18. Για να δείτε κατευθείαν το φάκελο μαθήματος  ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ Για να δείτε το παλιότερο και το νέο υλικό πατήστε  ΕΔΩ

"Ο Χριστός έρχεται , όταν του μοιάσουμε [...] Πάρε τον παράδεισό μου και δος μου την κόλασή σου” - Α2

                                                  Οι μαθητές/μαθήτριες του 1ου Πρότυπου Λυκείου Θεσσαλονίκης "Μανόλης Ανδρόνικος" εμπνεύσθηκαν από το κείμενο του π. Χαράλαμπου Παπαδόπουλου (γνωστού και ως π. Λίβυου) και ειδικά από το απόσπασμα: "Ο Χριστός έρχεται , όταν του μοιάσουμε [...] Πάρε τον παράδεισό μου και δος μου την κόλασή σου" και δημιούργησαν ένα δικό τους έργο ζωγραφικής, διήγημα, ποίημα, δοκίμιο. Αρκεί να τα παρατηρήσει - διαβάσει κανείς για να κατανοήσει τον τρόπο με τον οποίο η θεολογία συγκινεί και εκφράζεται με δημιουργικούς τρόπους.

Φάκελοι μαθήματος για τα Θρησκευτικά Γυμνασίου - Λυκείου

Στη σελίδα "Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία" αναρτήθηκαν οι φάκελοι μαθήματος του Μαθήματος των Θρησκευτικών και για τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου για το σχολικό έτος 2017-18. Για να δείτε το φάκελο μαθήματος πατήστε στον τίτλο της κάθε τάξης Α΄ Γυμνασίου Β΄ Γυμνασίου Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Λυκείου Β΄ Λυκείου Γ΄ Λυκείου