Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Παράδοση και ανανέωση - Οι προτάσεις των μαθητών/τριών του Β1

Στα πλαίσια της πορείας μάθησης για τη θ.ε. "2.3 Παράδοση" της Β΄ Λυκείου οι μαθήτριες και οι μαθητές όλων των τμημάτων του "Βενετοκλείου" - 1ου Λυκείου Ρόδου απάντησαν σε δύο καίρια ερωτήματα, τα οποία συνδέονται με το θέμα της παράδοσης και της ανανέωσης. Ευθύς παρακάτω αντιγράφω ομαδοποιημένα τις απαντήσεις των μαθητών/τριων, χρησιμοποιώντας κυρίως δικές τους προτάσεις. Οι απόψεις αυτές είναι των μαθητών/τριών και δε σημαίνει ότι εκφράζουν και το διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος απλά τις μεταφέρει.

Το πρώτο υποθετικό ερώτημα έχει ως εξής:

"Ξεκίνησαν οι προετοιμασίεςγια την επόμενη Αγία και Μεγάλη Σύνοδο των Ορθοδόξων και σας καλούν ως έφηβους και νέους να αναφέρετε ποια στοιχεία από την Ορθόδοξη παράδοση θα θέλατε να ανανεωθούν. Τι θα προτείνατε;"

Για να δούμε τι απάντησαν οι μαθητές/τριες του Β1. Οι πρώτες απαντήσεις είναι αυτές που έδωσαν τα περισσότερα ζευγάρια μαθητών/τριών.  

         Δύο μαθήτριες θα έστελναν την ακόλουθη επιστολή:

Σεβαστοί Πατέρες,

Με αφορμή την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο των Ορθοδόξων θα επιθυμούσαμε να Σας αναφέρουμε ορισμένα στοιχεία της ορθόδοξης παράδοσης που θα θέλαμε ως νέοι να ανανεωθούν.
Οι προτάσεις μας είναι οι ακόλουθες:

1) Η θ. Λειτουργία να γίνεται στη νέα ελληνική γλώσσα για να είναι κατανοητή από όλους.
2) Η ώρα της κυριακάτικης θ. Λειτουργίας να μεταφερθεί πιο αργά,, ώστε να έχουν τη δυνατότητα οι νέοι να την παρακολουθήσουν. Ο τρόπος ζωής πλέον έχει αλλάξει.
3) Να εκμοντερνιστεί η αγιογραφία και να χρησιμοποιηθούν πιο ζωντανά χρώματα.
4) Οι ναοί να γίνουν πιο φωτεινοί.
5) Να δοθούν δικαιώματα και στις γυναίκες, ώστε να διακονούν στο ιερό.

Θεωρούμε ότι οι παραπάνω αλλαγές θα βοηθήσουν στην ανανέωση της ορθόδοξης παράδοσης.

Ευχαριστούμε για το χρόνο Σας και την προσοχή Σας!

Με εκτίμηση,

Γεωργία Κ και Κατερίνα Κ.

Επίσης, οι υπόλοιπες ομάδες ανέφεραν επιπρόσθετα:

1) να μειωθούν οι ημέρες της νηστείας
2) η Εκκλησία μέσα από τη δράση της να καταδικάσει κάθε μορφή ρατσισμού
3) η Εκκλησία να φανεί περισσότερη αλληλέγγυη στα σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα των ανθρώπων. (Αναστασία Θ. και Ευαγγελία Ι.)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θρησκευτικά Γ΄ Γυμνασίου - Φάκελος μαθήματος

Στη σελίδα "Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία" αναρτήθηκε ο φάκελος μαθήματος του Μαθήματος των Θρησκευτικών της Γ΄  Γυμνασίου για το σχολικό έτος 2017-18. Για να δείτε κατευθείαν το φάκελο μαθήματος  ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ Για να δείτε το παλιότερο και το νέο υλικό πατήστε  ΕΔΩ

"Ο Χριστός έρχεται , όταν του μοιάσουμε [...] Πάρε τον παράδεισό μου και δος μου την κόλασή σου” - Α2

                                                  Οι μαθητές/μαθήτριες του 1ου Πρότυπου Λυκείου Θεσσαλονίκης "Μανόλης Ανδρόνικος" εμπνεύσθηκαν από το κείμενο του π. Χαράλαμπου Παπαδόπουλου (γνωστού και ως π. Λίβυου) και ειδικά από το απόσπασμα: "Ο Χριστός έρχεται , όταν του μοιάσουμε [...] Πάρε τον παράδεισό μου και δος μου την κόλασή σου" και δημιούργησαν ένα δικό τους έργο ζωγραφικής, διήγημα, ποίημα, δοκίμιο. Αρκεί να τα παρατηρήσει - διαβάσει κανείς για να κατανοήσει τον τρόπο με τον οποίο η θεολογία συγκινεί και εκφράζεται με δημιουργικούς τρόπους.

Φάκελοι μαθήματος για τα Θρησκευτικά Γυμνασίου - Λυκείου

Στη σελίδα "Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία" αναρτήθηκαν οι φάκελοι μαθήματος του Μαθήματος των Θρησκευτικών και για τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου για το σχολικό έτος 2017-18. Για να δείτε το φάκελο μαθήματος πατήστε στον τίτλο της κάθε τάξης Α΄ Γυμνασίου Β΄ Γυμνασίου Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Λυκείου Β΄ Λυκείου Γ΄ Λυκείου