Τρίτη, 17 Ιανουαρίου 2017

Χριστιανική Μαρτυρία και Πολιτισμός - Εργασίες των μαθητών του Β3


Στα πλαίσια της πορείας μάθησης για τη θ.ε. "2.3 Παράδοση" οι μαθήτριες και οι μαθητές όλων των τμημάτων του της Β΄ Λυκείου "Βενετοκλείου" - 1ου Λυκείου Ρόδου απάντησαν σε δύο καίρια ερωτήματα, τα οποία συνδέονται με το θέμα της παράδοσης και της ανανέωσης. Ευθύς παρακάτω αντιγράφω ομαδοποιημένα τις απαντήσεις των μαθητών/τριων, χρησιμοποιώντας κυρίως δικές τους προτάσεις. Οι απόψεις αυτές είναι των μαθητών/τριών και δε σημαίνει ότι εκφράζουν και το διαχειριστή του ιστολογίου, ο οποίος απλά τις μεταφέρει.

Το υποθετικό θέμα εξέτασης ήταν το ακόλουθο: 

"Έλληνες ιεραπόστολοι κηρύττουν και κατηχούν νέους χριστιανούς στην Αφρική και την Ασία. Ωστόσο, οι Έλληνες ιεραπόστολοι ζητούν από τους νεοφώτιστους αδελφούς τους από την Αφρική και την Ασία να απαρνηθούν το δικό τους πολιτισμό και ταυτόχρονα προσπαθούν να τους επιβάλλουν την ελληνική γλώσσα και πολιτισμό. Η αιτία, όπως αναφέρουν, οι Έλληνες ιεραπόστολοι είναι ότι πρώτιστα κηρύττουν έναν ελληνοχριστιανικό πολιτισμό. Ποια είναι η δική σας άποψη απέναντι σε αυτό το γεγονός.

Ας δούμε και τις απαντήσεις των μαθητών/τριών του Β3 σε αυτό το ζήτημα.


"Η άποψη μας είναι ότι εφόσον οι νέοι χριστιανοί έχουν αποδεχθεί το δόγμα του Χριστιανισμου δεν είναι απαραίτητο να απαρνηθούν τον πολιτισμό και την κουλτούρα τους. Αυτό συμβαίνει γιατί από τη στιγμή που ακολουθούν τα παραδείγματα που έχει διδάξει ο Χριστός για το πως να συμπονούμε και να αγαπάμε χωρίς όρους, δεν είναι τόσο σημαντικός ο τρόπος με τον οποίο τελούνται τα διάφορα έθιμα.Αντιθέτως πιστεύουμε πως πρέπει να διατηρήσουν αρκετά κομμάτια του πολιτισμού τους, κατά βάση τη γλώσσα τους και τα χορευτικά και μουσικά τους ήθη και έθιμα. Τέλος, δεν μπορούμε να διαφωνήσουμε με το γεγονός ότι πολλά έθιμα της κουλτούρας τους, π.χ. η πολυγαμία, πρέπει να αποκοπούν καθώς εναντιώνονται στη χριστιανική ηθική". (Κατερίνα Κ. - Νικολέτα Κ.)

"Ο Χριστιανισμός επιχειρεί να μεταδώσει την αγάπη και να μεταμορφώσει την ασχήμια της ψυχής. Ο Χριστός ποτέ δε θα απαιτήσει να ακολουθήσουν Αυτόν, αναγκαστικά. Είναι αρκετό, όσοι πιστοί προσέλθουν στον χριστιανικό κόσμο, να σεβαστούν την αλληλεγγύη και την αγάπη της καθολικής αυτής πίστης. Ο χριστιανικός πολιτισμός απλώς αποδεικνύει την αγάπη των πιστόν προς Αυτόν, όμως μετράει περισσότερο η ποιότητα του ανθρώπου, η αφοσίωση και η εσωτερική αναζήτηση για να επικοινωνήσει με τον Θεό. Έτσι η ουσία είναι ισχυρότερη από το φαίνεσθαι και η αλήθεια της ψυχής είναι μακράν ισχυρότερη από τα εικονικά πολιτιστικάέθιμα. Οι χριστιανοί όλου του κόσμου, συνεπώς και οι Αφρικανοί και οι Ασιάτες, θα κρατήσουν τα ιστορικά και πολιτιστικά ήθη και έθιμα, οφείλουν όμως να δείχνουν το μεγαλείο της πίστης του στο πρόσωπο της εικόνα του Χριστού που ορίζει η θρησκεία μας" (Μιχαέλα Λ -Σοφία Κ.).

"...Ίσως το πιο δίκαιο ανάμεσα στους Αφρικανούς, Ασιάτες και Έλληνες θα ήταν να κρατήσει ο κάθε λαός το δικό του πολιτισμό και παραδόσεις χωρίς να χρειαστεί να αλλάξουν τις συνήθειές τους. Για παράδειγμα καλό θα ήταν να χρησιμοποιεί ο κάθε λαός τον δικό του τρόπο αγιογραφίας και να απεικονίζει τα άγια πρόσωπα όπως κρίνει σωστότερο. ΕΠίσης μπορεί να προσεύχεται ο κάθε λαός με τον δικό του τρόπο και να τηρεί τα δικά του έθιμα, όποια κι αν είναι αυτά". (Παναγιώτης Κ. - Ευαγγελία Κ.)

"...Η θρησκεία δνε πρέπει να αλλάζει τις πολιτιστικές συνήθειες ενός τόπου. Κάθε λαός πέρα από την αλλαγή θρησκείας θα πρέπει να κρατάει τα πολιτιστικά έθιμα. Για παράδειγμα οι Αφρικανοί μπορούν να χρησιμοποιούν στην Εκκλησία τύμπανα και να φορούν τις παραδοσιακές στολές τους" (Μάριος Λ. - Θοδωρής Κ.)